Assessment Center - skuteczne metody oceny kompetencji

|| kompetencje asesora || projektowanie sesji AC || prowadzenie sesji AC ||
[dla pracowników działów personalnych oraz menedżerów wykorzystujących ocenę kompetencji podczas rekrutacji, ocen okresowych oraz planowania i projektowania szkoleń]
 
Assessment Center - skuteczne metody oceny kompetencji
WYKORZYSTYWANIE AC - GŁÓWNE  KORZYŚCI  BIZNESOWE : 
 
  • tworzenie wizerunku rzetelnego Pracodawcy stosującego profesjonalne metody oceny i rozwoju 
  • zwiększenie efektywności prowadzonych procesów rekrutacji
  • ewidencja poziomu kompetencji oraz ewentualnych luk kompetencyjnych w organizacji
  • możliwość lepszego planowania programów rozwojowych
  • spójne planowanie ścieżek kariery w organizacji zgodne z aktualnym poziomem kompetencji i potencjałem rozwoju
  • budowanie zaangażowania pracowników przez zrozumienie ich priorytetów i głównych motywów działania 

Moduły szkolenia (2 dni szkoleniowe)

MODUŁ I (dzień 1)

Assessment Center – Charakterystyka narzędzia

  • cele Assessment Center, zakres wykorzystywania AC jako narzędzia selekcyjnego
  • Assessment a Development Centre – podobieństwa i różnice
  • Metodologia AC: etapy procesu, narzędzia
  • Kompetencje jako podstawowe narzędzie AC: definicja kompetencji, przykłady opisywania kompetencji (skale oceny, aspekty i wskaźniki kompetencyjne), źródła zbierania danych do budowania profilu kompetencji
  • Zasady opisywania wskaźników behawioralnych w profilu
  • Ćwiczenia w harmonogramowaniu procesu (zasoby wewnętrzne) oraz budowaniu profilu kompetencji

MODUŁ II (dzień 1)

Zadania badające kompetencje

  • Typologia zadań
  • Dobór zadań do badania określonych kompetencji – matryca projektowa
  • Zasady pisania zadań (etapy tworzenia zadań, zasady pisania)
  • Cel zadania a opis sytuacji – wytyczne do modyfikowania zadań gotowych
  • Korzystanie z banku zadań gotowych, źródła inspiracji do doboru zadań gotowych
  • Tworzenie arkuszy obserwacyjnych
  • Testowanie zadań
  • Ćwiczenia w budowaniu matrycy projektowej oraz tworzeniu arkusza obserwacyjnego i testowaniu zadania

MODUŁ III (dzień 2)

Kompetencje Asesora - część pierwsza

  • Udzielanie instrukcji do zadań – standardy
  • Zachowania asesora podczas sesji
  • Asesowanie przy wykorzystaniu arkusza
  • Standardy notowania
  • Piramida oceny zachowań: obserwacja - notowanie - klasyfikacja - ocena
  • Ćwiczenia w asesowaniu na gotowych zadaniach, przy wykorzystaniu arkusza oraz notowania swobodnego

MODUŁ IV (dzień 2)

Kompetencje Asesora - część druga

  • Zbieranie danych obserwacyjnych – rozwijanie kompetencji asesora
  • Rozwijanie umiejętności diagnozowania, fakty, hipotezy i generalizacje
  • Techniki i argumenty wykorzystywane podczas prowadzenia dyskusji asesorów
  • Źródła błędów poznawczych podczas diagnozy
  • Język raportowania
  • Przykłady raportów indywidualnych i zbiorczych

Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem: AC - skuteczne metody oceny kompetencji

Zadzwoń na numer:
 
+48 533 328 864
lub wypełnij formularz kontaktowy - odpowiemy w ciągu 48 godzin
 

*pola wymagane