WYKORZYSTYWANIE AC - GŁÓWNE KORZYŚCI BIZNESOWE : tworzenie wizerunku rzetelnego Pracodawcy stosującego profesjonalne metody oceny i rozwoju zwiększenie efektywności prowadzonych procesów rekrutacji ewidencja poziomu kompetencji oraz ewentualnych luk kompetencyjnych w organizacji możliwość lepszego planowania programów rozwojowych spójne planowanie ścieżek kariery w organizacji zgodne z aktualnym poziomem kompetencji i potencjałem rozwoju budowanie zaangażowania pracowników przez zrozumienie ich priorytetów i głównych motywów działania Moduły szkolenia (2 dni szkoleniowe) MODUŁ I (dzień 1) Assessment Center – Charakterystyka narzędzia cele Assessment Center, zakres wykorzystywania AC jako narzędzia selekcyjnego Assessment a Development Centre – podobieństwa i różnice Metodologia AC: etapy procesu, narzędzia Kompetencje jako podstawowe narzędzie AC: definicja kompetencji, przykłady opisywania kompetencji (skale oceny, aspekty i wskaźniki kompetencyjne), źródła zbierania danych do budowania profilu kompetencji Zasady opisywania wskaźników behawioralnych w profilu Ćwiczenia w harmonogramowaniu procesu (zasoby wewnętrzne) oraz budowaniu profilu kompetencji MODUŁ II (dzień 1) Zadania badające kompetencje Typologia zadań Dobór zadań do badania określonych kompetencji – matryca projektowa Zasady pisania zadań (etapy tworzenia zadań, zasady pisania) Cel zadania a opis sytuacji – wytyczne do modyfikowania zadań gotowych Korzystanie z banku zadań gotowych, źródła inspiracji do doboru zadań gotowych Tworzenie arkuszy obserwacyjnych Testowanie zadań Ćwiczenia w budowaniu matrycy projektowej oraz tworzeniu arkusza obserwacyjnego i testowaniu zadania MODUŁ III (dzień 2) Kompetencje Asesora - część pierwsza Udzielanie instrukcji do zadań – standardy Zachowania asesora podczas sesji Asesowanie przy wykorzystaniu arkusza Standardy notowania Piramida oceny zachowań: obserwacja - notowanie - klasyfikacja - ocena Ćwiczenia w asesowaniu na gotowych zadaniach, przy wykorzystaniu arkusza oraz notowania swobodnego MODUŁ IV (dzień 2) Kompetencje Asesora - część druga Zbieranie danych obserwacyjnych – rozwijanie kompetencji asesora Rozwijanie umiejętności diagnozowania, fakty, hipotezy i generalizacje Techniki i argumenty wykorzystywane podczas prowadzenia dyskusji asesorów Źródła błędów poznawczych podczas diagnozy Język raportowania Przykłady raportów indywidualnych i zbiorczych